tiistai 30. lokakuuta 2012

Kipposia kupposia

Olipa kerran... alkaa myös satu hiiri kissalla räätälinä. Miten se nyt tulikin mieleen?



Vuosikymmenten ajan kotikutsuilla myytävän tuotesarjan muovikipon takuu. No juu. Lähes suora lainaus firman omasta materiaalista:

Laatutakuu ja varaosapalvelu
***tuotteen laatutakuu on sitoumus ja sillä varmistamme että kaikki tuotteet täyttävät korkeat laatuvaatimuksemme.
Kaikki  tuotteet toimitetaan takuulla valmistus- ja materiaalivirheitä vastaan.  Laatutakuu ei kata tuotteita, jotka osoittavat normaaleja kulumisen merkkejä, joita on käytetty väärin, ja joissa ei ole valmistus- tai materiaalivirheitä. 
Jos olet kadottanut kannen, tai jonkun muun tuotteesi osan, tai joku tuotteistasi on vahingoittunut esim. jouduttuaan kosketuksiin avotulen, kuuman keittolevyn, kuuman rasvan tai terävien esineiden kanssa, voit melkein aina ostaa uuden varaosan saatavissa olevissa väreissä ottamalla yhteyttä konsulenttiisi.

Näinhän sitten kävi, että vuosia sitten hankitun parilitraisen kulhon kansi napsahti halki. Toimitin kannen saamieni ohjeiden mukaisesti tuote-esittelijälle. Monen viikon kuluttua hän sitten soitteli ja pyysi toimittamaan myös kanteen kuuluvan kulhon, jotta kuulemma tiedetään, millaisen kulhon kannesta on kysymys!Toimitin siis hänelle myös tämän täysin ehjän ja siistin kulhon odottaen siihen uutta kantta.
Kylläpä olikin yllätys melkoinen, kun minulle yllättäen viime viikolla tarjottiin noin 16 euron edestä ko. firman jotakin tuotetta, koska haljennutta kantta ei voitu korvata ja se kulhoineen oli kuulemma hävitetty!! Siis täh!!! Tuolla summalla ei tuoteluettelosta saanut paistinlastaa kummempaa. Aika kätevää! Heille. Ehjä, siisti kulho hävitykseen ja "lämmintä kättä" tilalle. Missä vaiheessa tuon kulhon omistussuhde siirtyi minulta myyjälle? Ilmoitettiin vain, että kulho on hävitetty, koska siihen ei enää saada kantta. Aika metkaa. Voisinhan viedä vaikka suutarille kengät uusia korkolappuja varten. Tällä ei olisikaan sopivia, joten hän hävittäisi kenkäni ja tarjoaisi  vyön tilalle.

Otinpa yhteyttä sitten maahantuojan edustajaan. Nyt sieltä on tulossa jokin pakasterasia. Katsotaan. Jos asian käsittely etenee entisellä vauhdilla, odottelen, jokohan jouluksi tulee jotakin perille? Olisipa somaa tarjota pikkujoulusalaatit suoraan pakasterasiasta!
Olen lähinnä raivoissani enkä aivan varmasti hanki tuosta firmasta enää yhtään mitään, ikinä!


Kun tästä vähän tokenen, kerron taloyhtiömme oviremontista eli kuinka sitä EI PIDÄ tehdä (tekijänä tunnettu kotimainen tehdas/aliurakoitsija).  Urakka seisoo, kun on toimitettu ja osin asennettukin jo sitä mitä ei tilattu!!!!

3 kommenttia:

  1. Törkeetä toimintaa.Eihän kenenkään omaisuutta voi noin vaan hävittää.Eipä ole hyvää mainosta Tupperwarelle.

    Äläkä huoli mitä vaan pakastepurkkia.Vastaako tuote-esittelijä asiasta.

    VastaaPoista
  2. Kuluttaja-asiamieheen vetoaminen saa yleensä kummasti asiaan vauhtia ja törkrimpiin korvausesityksiin tolkkua...
    Itselleni on käynyt takavuosina samoin: uutta kantta ei enää saanut (ei tuotannossa) ja sen kannen perään sai kysellä muutamaankiin otteeseen, kun mitään ei alkanut kuulua (kontaktina kotimyyjä, jota en henk.koht. tuntenut). Jonkun korvaavan tuotteen sain tilalle, mutta en ihan yhtä hyvää.
    *
    Olen kyllä kaipaillut Tupperware-kutsuja, niitä ei taideta enää ihan hirveästi järjestää? Tuotteethan ovat erinomaisia, laadultaan ihan ylivertaisia KAIKKIIN muihin muovituotteisiin verrattuna, muotoilu vaan on aika kamalaa. Onneksi toisinaan saattaa kirppareilla törmätä vielä ihan iskemättömiin astioihin, tosin useimmiten sellaisiin, mille ei itseltäkään löytyisi käyttöä...

    VastaaPoista
  3. Edelleen odottelen vastausta maahantuojalta, jonne tuote-esittelijältä sain yhteystiedot, kun ei itse enää osannut vastata. Eipä ole kuulunut mitään. Maanataina viimeistään lähden asiaa sitten viemään eteenpäin, ellei mitään tapahdu. Kolme kuukautta tässä on pyöritelty mokomaa kansishowta.

    VastaaPoista